2012. június 27., szerda

Mangóvajas szappanok - meleg eljárással

Egyszer már készítettem meleg eljárással szappant (szegfűszegeset), és az igen jó szappanka lett, de időigényessége miatt még jó ideig kerültem ezt a szappankészítési módszert. Azonban tény, hogy a meleg eljárással készült szappanok sokkal hamarabb használatba vehetőek a hideg eljárással készülteknél, és a bőrünk is hálás tud lenni, ha az így készített szappanokkal mossuk tisztára.

A korábbi pozitív tapasztalataimra támaszkodva ismét elhatároztam magam: meleg eljárással készítek szappant. Újdonságként két különleges alapanyagot is felhasználtam, az egyik a magnóvaj, a másik a szőlőmagliszt volt. Az előbbi a shea vajhoz hasonló tulajdonságokkal rendelkező növényi zsiradék, bőrápoló tulajdonsága közismert. A szappanmasszát két részre bontottam; az egyik pálmarózsa-rózsaszín agyag poros együttese, míg a másikba szőlőmagliszt került.



A szőlőmagliszt főleg étkezésünkbe iktatva van ránk jótékony hatással, de én a szappanban most színezékként használtam (érdekes módon a mély vöröses-barnás színű szőlőmagliszt a szappanban szürke színárnyalatot kapott...). Persze bőrradírozónak sem utolsó, kellemes vele a fürdés. Használat során nagyon gyengéden masszírozza a bőrt, ezzel elősegíti a bőrünk anyagcseréjét. Ez a szappan szantálfa illatot kapott, így férfiak is bátran fürödhetnek vele. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése